Sa-ti incarci butelia cu freon nu mai este deloc un lucru facil, in conditiile in care pretul gazului numit freon s-a triplat. De ce? Va vom explica in randurile de mai jos.
In 2017, preturile la freon, mai ales pentru R404a (valoarea GWP = 3922) si R507 (valoarea GWP = 3985), au crescut dramatic atat in cazul producatorilor cat si in cazul furnizorilor din Uniunea Europeana.
Motivul este acela ca mai marii Uniunii Europene planuiesc sa elimine pana in anul 2020 freonii cu valori GWP mai mari de 2500, iar pana in anul 2022 freonii cu valori GWP mai mari de 1500. Totul, din cauza poluarii excesive. Conform vocilor neoficiale, producatorii nu mai pot importa freon ieftin din China, astfel ca pretul s-a triplat.
Daca pana acum costurile pentru incarcarea cu freon erau de 80-100 de lei la service-urile neautorizate, acum pretul a ajuns la 250-300 de lei.
Cat de des se schimba freonul la masini?
Conform specialistilor, butelia trebuie incarcata cu freon atunci cand instalatia de climatizare nu mai are eficacitatea de la inceput. Astfel, freonul se poate schimba o data la 4-5 ani, dar si mai rar daca instalatia este in continuare la fel de eficienta.
Via: Auto Bild Romania