Autoritatea de Transport propune ca accesul in zona centrala a Bucurestiului sa fie permis doar masinilor Euro 5 si Euro 6 si ca toate locurile de parcare semnalizate corespunzator in oras sa fie cu plata.
Bucurestiul este cel mai aglomerat oras european din punct de vedere al traficului, potrivit unui studiu realizat de TomTom care mentioneaza ca soferii pierd circa doua ore pe zi in trafic la ore de varf.
Pentru a rezolva aceasta problema, Autoritatea pentru Transport Bucuresti-Ilfov (ATBI) a lansat o serie de propuneri pe care spera sa le implementeze pana la finalul acestui an.
Prima dintre ele prevede ca circulatia in centrul orasului sa fie permisa doar masinilor cu motoare Euro 5 si Euro 6 si masinilor electrice. Potrivit ATBI, zona centrala a Capitalei este delimitata de Piata Victoriei, strada Mihai Eminescu, strada Traian, Parcul Carol, Izvor si Strada Buzesti. “As merge mult pe sistemul din Germania in care de fapt nu intra masinile care polueaza. Nu este o supra-taxare, ci este o limitare a masinilor”, explica Aura Raducu, director executiv al ATBI.
Oficialii ATBI sustin ca, daca aceasta regula ar intra in vigoare, 82% dintre masinile cu motoare pe benzina si 74% dintre masinile cu motoare diesel inmatriculate in Bucuresti nu ar mai avea acces in zona centrala.
In prima parte a anului 2017, autoritatile anuntasera un proiect care prevedea inlocuirea timbrului de mediu cu o taxa de acces in marile orase, prin care fiecare masina sa primeasca un sticker in functie de norma de poluare si, eventual, sa nu aiba dreptul de a tranzita centrul. Intre timp, lucrurile s-au schimbat dramatic, iar noua taxa care va inlocui timbrul de mediu nu va mai avea nicio legatura cu accesul in centrul oraselor.
O alta propunere a ATBI este ca toate locurile de parcare existente in Bucuresti, semnalizate in mod corespunzator prin indicatoare, sa fie cu plata. Cu alte cuvinte, autoritatile vor sa taxeze inclusiv actualele locuri de parcare de pe trotuare sau de pe marginea drumurilor, care acum pot fi accesate liber. In prezent, in Bucuresti exista doar 38.500 de locuri de parcare administrate de Primaria Bucuresti sau de primariile de sector.
Oficialii nu au avansat posibilele preturi pentru parcare, insa au precizat ca taxele ar urma sa fie achitate inclusiv online si prin SMS.
Via: Auto Market